此款液体鱼油专为1--12岁的儿童设计,含有omega-3,omega-6,omega-9,维生素D和E。水果口味.
原产国:瑞典
净重量:210ml
服用方法:每日5ml(一茶勺)
每5ml含有:
Omega-3 1.2g
EPA 410mg
DHA 280mg
Omega-3中其他成分 230mg
Omega-6 500mg
Omega-9 1.4g
维他命 E 6.7mg(67%)
维他命 D 5ug(100%)
妈妈们的问题答疑:
1、瓶盖没有一次性封条么?
答:没有的哦。内瓶为特地设计新型密封旋盖,更利于保鲜,并不象国内汽水或mollers的铁盖密封条,最外面的纸盒包装为一次性设计,开启后不能复原。妈妈们可以根据纸盒判断有没有打开过
2、宝宝的食用分量,时间及如何保存?
答:宝宝每天5ML,开瓶后放冰箱冷藏室保存,能保存3个月左右。挪威健康站建议每晚睡觉前服用,可以和果泥等一起服用。P.S从冰箱里拿出来完全可以给宝宝直接服用,如果妈妈们怕比较凉,可以拿出来后放量杯里过会儿服用。
3、爱斯基摩不含VA么?为什么涅?
答:是的,不含。这是特地设计的。VA在婴幼儿日常的饮食里基本可以保证摄入量。鱼肝油含VA是因为提取的时候附带的,并不是小孩需要这么多VA。爱斯基摩价格贵不仅在于品质优良,工艺步骤多也是价格贵的原因,步骤之一就是去除VA,如果儿童需要继续补充VA那么厂家何必提取出呢,让鱼油又有VA成本又更低不是更好么?因为VA过量了对小孩的肝脏损伤很大,所以专为儿童设计爱斯基摩才特地不包含VA。
4、为什么有些卖家说从一岁以后开始服用呢? 答:爱斯基摩鱼油的食用说明注明从宝宝1岁开始服用,经健康站和家庭医生求证,这是因为瑞典和挪威对儿童开始服用鱼油的时间要求不同,挪威是从宝宝4周大开始,瑞典则是1岁开始。爱斯基摩是瑞典的产品,建议大家还是按照说明书来使用
5、爱斯基摩是鱼肝油么?
答:确切的说是使用整条多脂肪鱼提炼鱼油,不饱和脂肪酸的成分更均衡,就像天然鱼体内的营养平衡。不仅有VD成分,还有更均衡的不饱和脂肪DHA和OMEGA促进脑部发育。
6、既然DHA对发育脑部这么重要,为什么爱斯基摩的DHA含量还没有MOLLERS的高呢?
答:DHA和OMEGA的含量可不是越高越好,就如同钙一样,即使钙的成分很多,可吸收不了也是要得结石的,所以好坏不在于含量高低,而在于比例的均衡.爱斯基摩是目前唯一有临床测试报告,真正对补脑有效的鱼油
这款鱼油是一款儿童鱼油,这是在挪威妈妈论坛里发现的,挪威幼儿园和很多宝宝的家庭医生和专家都强烈推荐。由于价格昂贵,一般普通超市都不出售,不过它早就受到了挪威妈妈们的厚爱。
经过专家测试,这是目前欧洲市场上最纯净的一款鱼油,绝对安全,工厂采用了世界上最先进的设备,使eskimo3的产品得到了最严格的净化和提炼,不含任何对宝宝们成长不利的物质,可以说是最洁净的鱼油。
Eskimo3的所有系列产品都有临床效果的专家证明书面报告,不是凭广告而是凭事实说话,恩,很欣赏厂家投资做研究和开发而不是花钱买人心。
特别根据孩子生长发育情况,为12岁以下孩子设计,不仅含有omega-3,还含有有利于宝宝成长的omega-6 和 omega-9,和维生素D,而且维生素E的含量合理,不像其他鱼油含有过多的维生素E
naturlig aroma全天然提取的水果口味,让妈妈们不再为了宝宝不愿意吃鱼油而头疼,而且论坛里挪威妈妈说弄到衣服上也很好洗,不会残留污渍,妈妈们可以放心了。
真正有效果的鱼油!以下是哥本哈根营养研究所和瑞点乌普萨拉大学营养专家对113名1到15岁儿童服用与不服用爱斯基摩3 儿童鱼油4个月后后的行为,认知,皮肤,免疫等方面进行测试后对比报告
每日服用5ml的测试儿童4个月后
身体方面
- 77,8%皮肤干燥状况得到改善
- 70,0%头发干燥状况得到改善
- 60,0%不再频繁感冒
- 68,8%扁桃体不再容易感染
- 100 %曾有听力问题的儿童得到恢复
- 64,7%湿疹改善
学习能力方面
-
- 48,1%阐述能力得到提高
- 45 %阅读能力提高
- 55 %集中注意力能力提高
- 69 %反应能力提高
- 40 % *学习语言能力提高
- 70 %*学习数学能力提高
-
以下是挪威文研究测试报告的全文
Pilotstudie på Eskimo-3 Kids
Biotilgjengelighet, forbrukeraksept og effekt – et pilotstudie med 113 barn i 4 måneder.
Ansvarlige for pilotstudiet: Vivi Krabbe Logan og Eva Lydeking-Olsen, Institut for Optimal Næring, København. Tom Saldeen, Retsmedicinsk Institut, Uppsala Universitet.
Undersøkelser har vist at visse helseproblemer hos barn, for eksempel hyperaktivitet, innlæringsproblemer, eksem og infeksjoner bedres når de inntar et tilskudd av essensielle fettsyrer. Det ble så et ønske om å undersøke det skandinaviske kosttilskuddet Eskimo-3 Kids. Eskimo-3 Kids inneholder både omega-3 (fiskeolje), omega-6 og omega-9 (rapsolje) samt E- og D-vitamin, det er dokumentert stabilt i flytende form.
Barn har bruk for flere slags fettsyrer for å utvikle seg optimalt. Store deler av hjernen og øynene består av fettstoffer. Kostvanene og livsstilen i Skandinavia har i de siste årtier endret seg, og det inntas mye hurtigmat, mat med lang holdbarhetstid og mat som er i underskudd på essensielle fettsyrer. Dette er kost som ikke tilgodeser barnets næringsstoffbehov. I tillegg er det mange barn som ikke spiser fisk.
Formål: Undersøke forbrukeraksept, biotilgjengelighet og effekt av 4 måneders inntak av Eskimo-3 Kids hos barn med en dose på 5ml daglig.
Design: Åpen pilotundersøkelse. I undersøkelsen inngikk både normalt fungerende, sunne og friske barn, men også barn med skavanker og problemer som eksem, tørr hud, innlæringsproblemer, allergier, epilepsi, astma, hodepine, hyperaktivitet med mer.
Resultat: Det deltok 113 barn i alderen 1-15 år, alderen var gjennomsnittlig 7,5 år. 100 av barna fullførte studien. 78% av barna hadde aldri tatt tilskudd av fettsyrer tidligere.
Konklusjon: Tidligere har liknende studier vært utført med preparater som bare inneholder DHA og med preparater som bare inneholder EPA og svært lite DHA. Forskerne konkluderer med at de positive effektene av Eskimo-3 Kids kan ha sammenheng med den gode balansen mellom EPA og DHA samt antioksidant blandingen Pufanox™ og D-vitamin.
Resultat etter 4 måneder inntak av Eskimo-3 Kids: Fysiske symptomer, problemer/symptomer. Andel barn med problem som rapporterte om forbedring (%)
- Tørr hud generelt 77,8%
- Tørt hår 70,0%
- Hyppige forkjølelser 60,0%
- Halsinfeksjoner 68,8%
- Øreproblemer 100 %
- Eksem med spesifikk lokalisasjon 64,7%
Tabellen viser at symptomer som kan være relatert til mangler eller ubalanser i fettsyreinntaket bedres hos en stor del av barna. Av de barna med eksem var det 6 som regelmessig spiste fisk og 13 som ikke spiste fisk og henholdsvis 3 og 12 som fikk forbedret deres eksem.
Resultat etter 4 måneder inntak av Eskimo-3 Kids: Innlæring, konsentrasjon og hukommelse. Andel barn med problemer som rapporterte om forbedring (%)
- Hukommelse 58,3%
- Oversikt over sine ting 48,1%
- Konsentrasjon ved leseaktivitet 45 %
- Konsentrasjon ved fysisk aktivitet 55 %
- Hyperaktivitet 69 %
- Innlæring av språk 40 % *
- Innlæring av matte 70 %*
*Kun relevant for skolebarn fra 6 år.
Denne tabellen viser forbedringer hos en stor del av de barn som fra starten av hadde problemer med hukommelse, kontroll, konsentrasjon eller innlæring. Legg spesielt merke til de barna som av foreldrene ble oppfattet som hyperaktive, de fikk hele 69% bedring i adferd etter inntak av Eskimo-3 Kids i 4 måneder.
我们算了一下,这瓶专门为宝宝设计的鱼油看起来昂贵,其实每天仅几元钱,就让宝宝变得更聪明和健康,恩,觉得很值得
血友病和凝血障碍患者不得食用
此款鱼油在挪威比mollers鱼肝油价格差不多,我们希望更多国内的宝宝有机会吃到安全有效的鱼油
更多关于DHA,EPA,omega6和维生素重要说明!!
关于DHA和EPA和omega6 ,DHA如果没有EPA的帮助根本不能发挥效果,可是国内现在有的商人一点真正的医学知识都不懂,为了不正当的商业利益,不知羞耻地宣传他们制造的伪科学的谣言.! 说什么EPA有害人体健康,看看挪威医生的话吧 For lite DHA
Mangel på DHA kan gi et dårlig fungerende cellemembran. Siste forskning har nå vist at EPA har en meget viktig funksjon gjennom å forhindre et for stort tap av DHA og arakidonsyre. EPA har derfor stor betydning for å opprettholde en normal fettsyresammensetning og funksjon i hjernens og netthinnens celler. Arakidonsyre dannes fra GLA og er viktig for mange viktige funksjoner i hjernen. 过于低量的DHA 缺乏DHA的可能导致细胞膜运作不良。最近的研究已经表明,EPA的一个非常重要的职能,即防止DHA的流失和arakidonsyre即omega6 。EPA因此非常重要,它维护正常的脂肪酸组成和功能的大脑和netthinnens细胞。 Arakidonsyre即omega6形成于γ -亚麻酸和在维持大脑许多重要功能中发挥着作用重要。
For mye DHA EPA, DHA og Arakidonsyre transporteres fra blodet inn i hjernen over den såkalte blod-hjerne-barrieren. De konkurrerer her om transportk****er. Den seneste forskningen viser at ett for høyt innhold av DHA i fiskeolje hemmer transporten av viktig EPA til hjernen. De siste årenes forskning har vist at tilførsel av en olje med nettopp et forhold mellom EPA og DHA opp til 4:1 er det optimale. 对于过多量的DHA EPA, DHA和Arakidonsyre即omega6从血液输送到大脑穿过所谓的血脑屏障。他们就像运动员一样竞相奔向目的地。最新的研究表明,过高的DHA鱼油抑制运输的同样重要的EPA到大脑。在最近几年的研究显示,EPA和DHA在4:1之内为最佳。
Av: Alf Kristoffer Ødegaard, turnuslege 来自Alf Kristoffer Ødegaard医生